آموزش کاشت نهال بادام،کاشت بادام درختی

جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل ایران را از ما بخواهید.

آموزش کاشت نهال بادام،کاشت بادام درختی

۳۶۸ بازديد
به نقل از اکین نهال:
 تاریخ پیدایش درخت بادام، به بیش از 3500 سال بر میگردد  که کشت می شود و ریشه اصلی آن به بومیان آسیای میانه و آسیای جنوب غربی می رسد.کاشت درخت بادام، در اواخر دهه 1840 در کالیفرنیا گسترش یافت. جالب است اگر بدانید کاشت بادام درختی، در آن زمان بیشتر جهت برای استفاده در صنایع آب نبات سازی، مواد غذایی پخته شده مانند شیرینی پزی و روغن فرآوری شده از آن استفاده می شده است.
اگر به توضیحات و اطلاعات بسیار جامع تری نیاز داشتید پیشنهاد میکنیم ادرس زیر را دنبال کنید، مطالب جامع و کاملی در مورد انواع نهال بادام.
این میوه سنگی که حاصل ذوق کشاورزان برای کاشت نهال بادام، بود به مرور به تعدادی از بیماری های جسمی کمک می کرد و در داروهای مردمی برای همه چیز از درمان سرطان تا درمان زخم استفاده می شد. اما ب مرور خوردن آن به عنوان یکی از تنقلات رواج یافت اما چگونه  باید کاشت نهال بادام را انجام داد ؟پس به ما همراه باشید تا نحوه کاشت بادام درختی، با برسی کنیم.
چگونگی رشد نهال بادام:
درخت بادام، رطوبت زیاد را نمی تواند تحمل کند و از نظر سرمازدگی بهاری بسیار حس و اسیب پذیر می باشد .بادام درختی، در زمستان های معتدل و مرطوب و تابستان های گرم و خشک در آفتاب کامل رشد می کنند. اگر منطقه شما این فاکتور ها را نداد، بعید است که درخت بادام، برای شما میوه دهی مناسبی داشته باشد.البته ارقام نهالی مانند نهال بادام دیرگل وجود دارند که به علت گلدهی دیر تر ، به سرمای بهاره مقاومت دارند که میتوانید از این رقم نهال هم دیدن نمایید:.
علاوه بر این ، تعداد بسیار کمی پس کاشت درخت بادام، خود بارور می باشند، بنابراین برای تولید میوه نیاز به گرده افشانی متقابل دارند ، بنابراین باید حداقل دو درخت را کنار همدیگر کاشت کنید.البته جالب است بدانید نهال های بادامی مانند بادام تونو،خود گردافشان می باشند که میتوانید در اینجا نیز مشاهده نمایید.
اگر فضای رشد مناسب باشد ، می توانید دو نهال بادام، را در فاصله ی کوتاه همراه با دو چاله کنار همدیگر بکارید ، که در آن درختان با هم رشد کرده و در هم تنیده شوند تا به گل ها اجازه دهند تا گرده افشانی کنند.
 
درخت بادام، ریشه ای عمیق دارند و باید در لوم های شنی عمیق ،حاصلخیز و خوب رشد کنند. نهال بادام، باید 19 تا 26 پا (6-8 متر) از هم جدا شوند و با وجود اینکه درختان تحمل خشکی دارند ، آبیاری نیز می شوند. نیتروژن و کود آلی به رشدآنها کمک می کند. این درختان نیاز به نیتروژن بالا (N) و فسفر (P) هستند.
کاشت درخت بادام:
 برای کاشت این نوع درخت ، یک سوراخ پهن و عمیق حفر کنید و مطمئن شوید که ریشه ها به راحتی در عمق چاله برای کاشت نهال بادام، قرار گیرد ،این عمق می تواند حدودا 1 متر باشد که سپس به صورت عمیق آب بدهید. ممکن است اگر در منطقه ای بادی زندگی می کنید ، درخت کوچک ابتدا رشد خوبی نداشته باشد ، اما بعد از یک سال یا بیشتر از آن درخت رشد مناسبی خواهد داشت.
شاید با خرید نهال از akinnahal مشکلتون حل شد ، یا شایدم با نهال گردو به سودهی خوبی رسیدید ! کافیه فقط یک سری به منوی سایت بزنید !
مراقبت حین کاشت بادام درختی:
مراقبت از درخت بادام، با توجه به فصل متفاوت است. در فصل زمستان یا خفته ، نهال بادام، در حال رشد باید هرس (دسامبر / ژانویه) برای رشد مناسب، به انها نور برسد و از بین بردن اندام ها یا مکنده های مرده یا مریض نیز باید انجام شود . ناحیه اطراف درخت را تمیز کنید و کرم های نارنجی نافذ را از بین ببرید و با روغن اسپری کنید تا قارچ شاخه هلو و بادام ، تخم کنه را از بین ببرید.
در طول فصل شکوفه های بهاری ، مراقبت از درختان بادام، باید شامل کود دهی درختان بالغ با اوره یا کود حیوانی ، آبرسانی با دوزهای کوچک ازت برای درختان جوان باشد. آبیاری قطره ای باید برای درختانی که به تازگی کاشته شده اند ، حتما روزی یک بار انجام شود ، نهال های بادام، حداقل به 2 تا 3 اینچ (5-8 سانتی متر) از آب نیاز دارند. درخت بادام، در صورت عدم بارندگی می توانند 2 تا 3 اینچ (5-8 سانتی متر) از آب در هفته برخوردار شوند و ممکن است در زمان خشکسالی به آب اضافی نیاز داشته باشد. همچنین اگر بادام درختی، در خاک کم عمق یا شنی کاشته شود ، به آب بیشتری احتیاج دارد. در طول تابستان ، آبیاری و کوددهی را با همان میزان در بهار تا برداشت باید ادامه داد.
معرفی انواع درخت بادام:
شما می توانید با مراجعه به برگه ی نهال بادام ، به مشاهده ی بیش از 24 رقم نهال بادام، به پردازید.درختان بادامی از انواع دیرگل و زود گل، نهال های یک ساله و دو ساله تا چند ساله موجود می باشد که ویژگی های هر رقم درخت بادام، به خوبی اشاره شده است.همچنین جهت تمایل برای خرید میتوانید در هر لحظه با تماس مستقیم با مهندسین ما،اقدام به خرید نمایید. 
منبع:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.