ساده‌ترین روش انتخاب و خرید پمپ آب خانگی مناسب با فشار آب ساختمان

جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل ایران را از ما بخواهید.

ساده‌ترین روش انتخاب و خرید پمپ آب خانگی مناسب با فشار آب ساختمان

۴۵۰ بازديد
ساده‌ترین روش انتخاب پمپ آب خانگی
خرید پمپ آب خانگی و انتخاب پمپ آب خانگی مناسب برای منزل مسکونی، آپارتمان یا ویلا روش های مختلفی دارد.ساده‌ترین روش، این است که ابتدا دو مؤلفه مهم محاسبه شود. این دو مؤلفه مهم عبارتند از:
 فشار پمپ آب (ارتفاع یا H)
 بازدهی پمپ آب (دبی یا Q)
بدست آوردن فشار پمپ آب خانگی برای منزل مسکونی یا آپارتمان:
خرید پمپ آب خانگی نیاز به دانشتن فشار آب ساختمان دارد. برای به دست آوردن فشار صحیح پمپ آب برای ساختمان آپارتمان خود، ابتدا باید تعداد کفهای خانه خود را با 3 ضرب کنید، که ارتفاع کف تا سقف هر طبقه است.
به عنوان مثال، اگر ساختمان مورد نظر دارای شش طبقه، یک طبقه پارکینگ و یک زیرزمین باشد، در واقع تعداد طبقات این ساختمان هشت طبقه است و اگر آن را با 3 برابر کنیم، بیست و چهار را می‌گیریم که یک عدد است. ارتفاع تقریباً برابر با محلی است که پمپ آب از زیرزمین تا طبقه ششم باید آب را پمپ کند.
سپس برای بدست آوردن فشار صحیح آب در پشت هر شیر آبگیر یا آسانسور، عدد بدست آمده را با ضرب کردن تعداد طبقات در خانه خود 3-30 و اضافه کنید و فشار را حدود 2-3 بار در پشت هر شیر آب اعمال کنید. ما در همه کلاس‌ها آب خواهیم داشت.
به عنوان مثال، اگر ساختمان هشت طبقه را در مثال بالا به 30 متر اضافه کنیم، با در نظر گرفتن ارتفاع از زیرزمین تا طبقه ششم، که 24 متر بود، فشاری که پمپ آب انتخابی برای ایجاد آن دارد، 54 است. متر یا 5.5 بار را نشان می‌دهد. که برای این ارتفاع مناسب است و فشار ایده آل را ایجاد می‌کند.
اکنون که فشار پمپ آب را به دست آورده‌ایم می‌توانیم از این منظر انواع پمپ‌های آب را بررسی کنیم تا یک پمپ آب خانگی را انتخاب کنیم و به سمت خرید پمپ آب برویم.
بدست آوردن فشار پمپ آب خانگی برای ویلا:
رسیدن به فشار مورد نیاز پمپ آب مناسب برای ویلا از دو طریق امکان پذیر است:
در حالت اول، پمپ آب در واقع در زیر ویلا قرار دارد و برای محاسبه فشار این پمپ آب، ما به همان روش محاسبه فشار یک پمپ آب خانگی برای یک خانه مسکونی پیش می‌رویم.
به عنوان مثال: اگر ویلای شما دوبلکس یا دو طبقه است و شما نیز از حمام و توالت استفاده می‌کنید، فشار مورد نیاز پمپ آب با ضرب عدد 3 روی کف 2 و ضرب مبلغ آن با عدد 30 بدست می‌آید. این کار انجام می‌شود، که مطابق این روش در سایت تاسیسات دات کام، پمپ آب مورد نیاز شما باید دارای فشار 36 متر باشد، قادر به ایجاد فشار برابر 2 تا 3 برابر در پشت همه دریچه‌ها در هر دو طبقه است.
در حالت دوم، پمپ آب در فاصله کمی از ویلا قرار دارد و برای محاسبه فشار این پمپ آب، ابتدا باید طول مسیر را بدست آوریم و هر 10 متر یک متر آن را محاسبه کنیم و سپس باید ارتفاع کف ویلا را به ارتفاع مسیر اضافه کرد. برای بدست آوردن فشار مناسب پمپ آب دوباره به عدد 30 اضافه کنید.
به عنوان مثال، اگر طول مسیر پمپ آب در ویلا 100 متر باشد، ما آن را 10 متر به ارتفاع 10 متر تقسیم می‌کنیم و اگر ویلا دوبلکس است و ما در طبقه دوم از حمام استفاده می‌کنیم، این دو ارتفاع کف 6 متر خواهد بود. و در کل 10 متر (طول مسیر) و 6 متر (ارتفاع دو طبقه) و هر دوی اینها به فشار 46 متر با تعدادی 30 و بالاتر از ستون آب برای فشار آوردن به پمپ آب خانگی انتخاب شده رسیده است. باید بتواند آب را تا 46 متر انتقال دهد. 4 تا 5 بار پشت هر ضربه بزنید.
 
منبع مقاله:

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.