راهنمای خرید لنت ترمز نیسان

جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل ایران را از ما بخواهید.

راهنمای خرید لنت ترمز نیسان

۲۹۳ بازديد

بسته به شرایطی که راننده خودرو تجربه می‌کند، ممکن است صدای متفاوت از قبل شنیده شود و یا صداهای دیگری نیز از چرخ‌ها به گوش برسد. ۵- مواد لنت ترمز از مواد استاندارد مناسب و دارای تاییدیه های لازم است. شاید اولین نکته ای که به ذهن برسد این است که جنس لنت ترمز بد است. همجنین در مواردی که لنت ترمز نو باشد، سریعا علت آن را بد بودن لنت ترمز یا در اصطلاح تقلبی بودن آن عنوان می کنند. بعد از اتمام قالب گیری و پرس، سطح لنتها ساب می‌خورد و به ضخامت استاندارد رسانده می‌شود. در نهایت شماره سریال ویژه خودروساز اصلی بر روی آن حک می‌شود.

 

کشیده شدن خودرو!

بهترین زمان تعویض لنت که نه ایمنی را به خطر بیندازد و نه جیب شما را بی‌مورد خالی کند، وقتی است که میزان روغن موجود در مخزن، از حد استاندارد توصیه شده توسط سازنده پایین‌تر برود. در این شرایط به دلیل سایش لنت‌ها، سطح روغن در مخزن پایین می‌رود. وقتی سطح روغن به قسمت تعیین‌شده رسید، لنت‌ها را تعویض کنید. البته توجه داشته باشید که پایین رفتن سطح روغن در مخزن به دلیل نشتی روغن از مجموعه مدار ترمز نباشد. هر‌از‌گاهی به‌صورت منظم زیر خودرو رفته و سلامت مجموعه مدار ترمز و شلنگ‌های منعطف را بررسی کنید.

کی لنت ترمز خودرو را عوض کنیم؟

این ذرات به مرور با دیسک چرخ در هنگام برخورد پیداکرده و موجب ایجاد صدای سوت کشیدن در خودرو هنگام می‌شود. به صدای ترمزهای خود گوش دهید و از صداهایی مانند سابیدگی ، غرغر کردن یا جیر جیر کردن مطلع شوید. اگر هنگام فشار دادن پدال ترمز ، صدای سابیدگی یا غرغر شنیدید ، به طور معمول به این معنی است که لنت های ترمز فرسوده شده و در حال چرخش در روتورها هستند.

تا همین چند سال پیش، آزبست به عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده ساختار لنت شناخته می‌شد. اما امروز، با کشف ضررهای آزبست برای سلامت انشان، تولید کنندگان به عرضه لنت‌های آلی یا غیرآزبستی روی آورده‌اند که کارایی آن‌ها از هر جهت نسبت به نسل‌های پیشین لنت ترمز بهبود یافته است. فروشگاه سعیدی پارت بیش از 10 سال است که در زمینه واردات و تهیه و توزیع قطعات (لوازم یدکی) خودروهای کیاموتورز، میتسوبیشی و هیوندای فعالیت دارد. هرچند فروشگاه اینترنتی از سال 1398 فعالیت خود را آغاز کرده است.

هنگامی که ترمز می گیرید ، مایع هیدرولیک حرکت پدال ترمز را به نیروی رو به پایین بسیاری قوی تبدیل می کند که وسیله نقلیه شما را متوقف می کند. ترمزهای شما باید محکم و قابل اطمینان باشند ، زیرا مسافت های کوتاه ترمز می تواند در مواقعی که کودک یا یک حیوان به طور ناگهانی در مقابل شما ظاهر شود خرید لنت ترمز به معنای تفاوت بین مرگ و زندگی باشد . اگر مشکل از روغن ترمز باشد خیلی راحت و ارزان با مراجعه به مکانیکی، می‌توانید روغن ترمز خودرو را عوض کنید. مجموعه کیا 110 سعی داشته است تمامی قطعات و لوازم یدکی خودروهای گروه کیا را پوشش بدهد و در اختیار شما مصرف کنندگان و مشتریان عزیز قرار بدهد.

با پر کردن ترمز، پیستون ترمز رو که در تعویض لنت به عقب کشیده بودیم دوباره به سر جاش و بدون فاصله از لنت ها، آماده‌ی انجام وظیفه قرار می‌گیره. تا دویست کیلومتر بعد از تعویض لنت‌ها، خودروی شما هنوز به بالاترین سطح توانایی ترمزگیری نرسیده است. اهرم را بین دیسک و پیستون قرار داده و پیستون را برای فراهم آوردن فضای کافی جهت ورود لنت، تا حد امکان به عقب بکشید. برای جلوگیری از آسیب‌ دیدگی سطح دیسک، یک دستمال بین دیسک و اهرم قرار دهید. لنت ترمز برزیلی و تجهیزات زیربندی تریلی و ماشین های سنگین لنت ترمز دیسکی ; بوستر ترمز ...

آیا امکان تعویض لنت ترمز توسط راننده خودرو امکان‌پذیر است؟

برای دیدن این روتورها باید از بین سوراخ‌های تایر به قسمت فلزی گردی که چرخ لاستیک روی آن قرار دارد، نگاه کنید. در برخی خودروهای قدیمی، در سیستم ترمز عقب به جای لنت، ممکن است از کفشک ترمز استفاده شود. اگر در خصوص صحت عملکرد کفشک تردید دارید باید خودرو را به یک مکانیک باتجربه نشان دهید. کفشک‌های ترمز عقب را به طور معمول باید در هر ۴۸۰۰۰ تا ۶۴۰۰۰ کیلومتر یکبار تعویض کنید. اگر در هنگام کار کردن با پدال گاز و ترمز،‌در زیر پای خود احساس لرزش می‌کنید، باید خودرو خود را به نزد یک مکانیک ببرید. چنانچه در کف پارکینگ با روغن مواجه شدید حتما ترمز خودرو را چک کنید.

معمولا وقتی صدای سوت یا خرخر از لنت‌ها بلند می­شود، باید بدانید که زمان تعویض لنت­های خودرو فرا رسیده است. همچنین اگر صدای خرخر که متفاوت از سوت است، شنیدید، احتمالا لنت‌های خودرو به طور کل تمام شده‌اند و در این حالت با هر ترمزی که میگیرید، به دیسک‌های ترمز آسیب می‌زنید. اتومبیل های بزرگتر و سنگین تر معمولاً دارای ترمز شدید و محکم تری هستند زیرا برای کاهش سرعت و متوقف کردن کار با این شدت حرکت به کمک بیشتری نیاز دارند. قبل از هر چیز بهتر است مقداری در مورد چگونگی کارکرد ترمز صحبت کنیم.

در ترمزهایی که از سیستم کاسه چرخ استفاده می­کنند، ارتعاشات می­تواند بین کفشک و کاسه چرخ یا کفشک و صفحه پشت­بند آن ایجاد شود. همچنین ارتعاش در یک قسمت می­تواند باعث تحریک و ایجاد ارتعاش در قسمت دیگر شود؛ به­خصوص که قطعات پیوسته در حال سبکتر شدن هستند و به این ترتیب ارتعاش آسانتر صورت می­گیرد. زمانی که لنت های ترمز نسبت به هم برابر نیستند و در جای دقیق خود نصب نشده اند، به صورت های متفاوت فرسوده می‌شوند و بعد از گذشت مدتی، در حد چند میلی متر با هم اختلاف پیدا می‌کنند. همین اختلاف باعث فرسایش مضاعف لنت ها شده که در نتیجه عمر لنت ترمز را کاهش می‌دهد. اولین علتی که می‌تواند منجر به خرابی زودهنگام لنت ترمز شود، همین تغییر فرم دادن دیسک است.

هدف اصلی سعیدی پارت جلب رضایت مشتری با ارائه محصول با کیفیت و قیمت مناسب است. به علاوه، سعیدی پارت اطلاعات فنی مورد نیاز مشتری را با پایگاه اطلاعاتی امن و به روز خود تامین می کند. وجود قطعات یدکی تقلبی بزرگترین مشکلی است که از قدیم در این بازار وجود داشته است.

قبل از شروع این مبحث، ضروری است که با نحوه عملکرد سیستم ترمز آشنا شوید. ترمز اصلی‌ترین قطعه از سیستم ایمنی در خودرو است که خرابی آن صدمات جبران‌ناپذیری را بوجود می‌آورد. در واقع ایمنی ترمزها، سلامت سرنشینان و دیگر خودروها را تضمین می‌کند. همچنین دیسک چرخ جزء مهمی از سیستم ترمز است که اتومبیل را از حرکت متوقف می‌کند. زمانیکه راننده به پدال ترمز، فشار وارد می‌کند، لنت‌ها با آن درگیر شده و سرعت خودرو را کم یا آن از حرکت متوقف می‌کنند؛ بنابراین مرغوبیت دیسک ترمز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

لنت نیمه‌فلزی که قیمت به صرفه‌ای دارد، از مقاومت قابل‌قبولی در برابر دماهای بالا برخوردار است. از طرفی ایجاد صدا و رسوبات از نقطه ضعف‌های این محصول است. لنت ترمز مثل بسیاری از دیگر محصولات ایساکو صنعتی دنیا به مرور زمان دچار تحولات بسیاری شده است. همزمان با پیشرفت تکنولوژی و تعیین استانداردهای جدید در مقوله‌ی ایمنی و یا مسائل زیست‌محیطی، لنت‌ها تغییرات بسیاری داشته‌اند.

البته این به مدل ماشینتان بستگی دارد، ممکن است بتوانید لنت بیرونی را از میان پره‌های رینگ مشاهده کنید (لنت بیرونی به دیسک ترمز فشرده شده است). حداقل باید بتوانید 3 میلیمتر از لنت را مشاهده کنید، اگر اندازه‌اش از این مقدار کمتر بود، آن را مورد بررسی دقیق‌تر قرار دهید. اگر ماشین شما به این سنسور مجهز نیست، آن‌گاه مرتباً باید لنت‌ها را مورد بازرسی قرار دهید. تعمیرکار می‌تواند وضعیت لنت ترمز را ارزیابی کند، اما در مواقع دیگر خودتان به صداهای ماشین‌تان توجه کنید و به دنبال نواقص احتمالی بگردید.

شنیده شدن صداهای اضافی

ضخامت لنت‌هایی که عمر مفید آن‌ها کاهش یافته است معمولاً به یک چهارم ضخامت لنت‌های سالم کاهش می‌یابد و با مشاهده شدن این علامت می‌توان مطمئن شد که زمان تعویض لنت‌های خودرو فرا رسیده است. 8- یکی دیگر از علل صدای جیغ در ترمزهای عقب، تماس ضعیف بین کفشک و کاسه چرخ است که این مشکل با جایگزینی لنت­های ترمز عقب یا پرداخت مجدد سطح داخلی کاسه چرخ قابل­حل است. اگر تابه‌حال احساس کردید که کنترل خودرو در هنگامی که به سمت چپ یا راست می‌پیچید و یا ترمز می‌کنید، در اختیار شما نیست، ایران خودرو باید بگوییم که سیستم ترمز اتومبیل شما دچار مشکل است.
کشیده شدن خودرو به یک سمت به‌معنای گیر کردن کالیپر بوده که نتیجه آن اصطکاک بیشتر در یک چرخ نسبت به دیگری است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر صدای عجیبی از سیستم ترمز اتومبیلتان شنیدید، با پرداخت هزینه‌ای کم درصدد تعویض لنت باشید چراکه در صورت آسیب دیدن روتور، باید هزینه زیادی برای صافی سطح و یا تعویض آن بپردازید. سعی کنید که ضخامت لنت‌های ترمز را حدس بزنید، در حالت کلی ضخامت آن‌ها باید حداقل ۶.۲۵ میلی‌متر باشد.

شتاب‌گیری سریع و ترمزهای دیوانه‌وار باعث افزایش فرسودگی لنت‌های ترمز می‌شوند، بنابراین رانندگیِ مسئولانه باعث می‌شود که احتمال بروز هرگونه آسیب کاهش یابد و لنت‌های ترمز طول عمر بیشتری داشته باشند. هیچ‌وقت لنت‌های ترمزی که به تعویض نیاز دارند را به حال خود رها نکنید. این سنسور، فرسودگی بیش از حد لنت‌های جلو یا عقب را تشخیص می‌دهد.

گاهی مواقع متوجه می شویم که یکی از لنت ها مدت زمان زیادی هست که هیچ تغییری نکرده و تمام نشده است ولی دیگر لنت ها گوشته آنها در حال کاهش است. معنی این روشن شدن چراغ ترمز می تواند کاهش شدید گوشته لنت و اتمام لنت باشد. بنابراین می توانیم بگوییم که سطح روغن و ضخامت لنت رابطه ای مستقیم دارند بنابراین لازم نیست که روغن بریزید زیرا که این کار باعث به هم خوردن تنظیمات می شود. لنت ترمز خودرو از قطعه‌هایی تشکیل شده که پس از گذشت دوره زمانی (که آن دوره زمانی هم به شرایطی بستگی دارد) نیاز به تعویض دارد. یکی از روش‌های رایج برای مطمئن شدن از وضعیت لنت‌های خودرو بررسی ظاهر آن‌ها می‌باشد.

اگر پس از ریگلاژ این مورد برطرف نشد باید لنت بازدید و در صورت نیاز تعویض شود. در این مطلب، روش‌های تشخیص علائم و زمان تعویض لنت ترمز عقب و جلو ماشین را با هم مرور کردیم. تاکنون با علائمی که در خصوص تمام شدن لنت ترمز به آنها اشاره کردیم، مواجه شده‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید. یکی دیگر از علائمی که خبر از زمان تعویض لنت ترمز می‌دهد، مربوط به وقتی است که ترمز می‌گیرید ولی ماشین با سرعت کمتری متوقف می‌شود. در حالت عادی وقتی ترمز می‌گیرید، باید ماشین فورا متوقف شود اما اگر لنت ترمز ساییده شود، سرعت این کار کاهش پیدا می‌کند.

تولیدکنندگان لنت ترمز خودرو در ایران - تامین قطعات انواع ... شرکت ما موفق به ساخت انواع لنت ترمز خودرو برای ماشین آلات می باشد و با استفاده از به کارگیری بهترین‌ متخصصان و مهندسین باعث شده است که ما یکی از برترین تولیدکنندگان لنت ترمز در کشور باشیم. زمان تعویض لنت ترمز و راهنمای انتخاب بهترین لنت - مجله ... لنت ترمز بخشی مهمی از سیستم ترمز است که با ایجاد اصطکاک باعث کم شدن و از بین رفتن شتاب وسیله نقلیه می‌شود، لنت ترمز با ایجاد نیروی اصطکاکی لازم و مناسب انرژی جنبشی ماشین را به انرژی حرارتی ...

راه های تشخیص لنت ترمز اصل از تقلبی

همچنین رانندگی تهاجمی و ترمز شدید ممکن است به لنت‌های نو آسیب بزند. بعضی از شرکتها روی لنت را نا مسطح می کنند تا مانع نویز و سوت کشیدن لنت شوند. معمولا این مورد در هنگام جابجایی لنت های قدیمی با لنت نو اتفاق می افتد و باید قبل از صدمه زدن به سیستم ترمز و ایجاد خطر این مشکل بر طرف شود. اگر ایراد در کالیپر باشد با سرویس کردن کالیپر و پخ زدن گوشه های لنت صدا بر طرف می شود.

این وبسایت به هیچ گروه یا حزبی تعلق ندارد و تنها از طریق علاقه مندان به صنعت خودروی کشور اداره میشود. همچنین در تمامی زمینه ها صمیمانه پذیرای انتقادها و پیشنهادهای شما خواهیم بود تا بتوانیم خدماتی بهتر را ارائه دهیم. بعد از باز کردن کاسه چرخ بهتر است از چیدمان آن‌یک عکس تهیه کنیم تا در زمان بستن دچار مشکل نشویم. لازم است تا یادآور شویم که نحوه کارکرد تمام ترمزهای کاسه‌ای به یک‌شکل است و فقط تفاوت آن‌ها ممکن است در چیدمان فنرها و قسمت‌های مختلف آن‌ها باشد. توصیه می‌شود در صورت مشاهده این نشانه، سریعا نسبت به بازببینی لنت ها اقدام کنید.

به مکانیک نشون بدین تا بررسی کنن چون اگر اوضاع حاد باشه میتونه باعث آتش سوزی بشه. برای تعویض لنت نیازی نیست بهشون دست بزنید ولی اگر این قطعه روی کالیبر شما وجود نداره از بازار تهیه کنید و با کمی فشار قبل از سوار کردن لنت جدید جا بندازید. اون خار در واقع حکم واشر لنت ترمز رو ایفا میکنه و صدای بوجود اومده بخاطر نبود همون قطعس.

“اصل بودن کالا”، “گارانتی بازگشت”، “ارسال سریع” و “مشاوره تخصصی” از ویژگی های مهم و اساسی در فروشگاه فرانید از نخستین روز تاسیس بوده و تمام سعی خود را کرده تا به آن پایبند باشد. فرانید سعی بر آن دارد که روزانه در تعداد محصولات و تنوع خود بیافزاید تا بتواند نیاز همه افراد با هر نوع خودرو را در خرید محصولات اینترنتی مرتفع کند. مسافت زیاد باعث مستهلک شدن لنت ترمز عقب پراید می‌گردد و بیشترین آسیب در ترافیک به قطعه وارد می‌شود. با هر بار ترمز کردن و اصطکاک به وجود آمده، از ضخامت لنت کم می‌شود و به‌ مراتب لنت فرسوده‌تر می‌شود به همین سبب طی گذر زمان قدرت ترمز گیری خودرو کاهش می‌یابد و زمان تعویض لنت خودرو سر می‌رسد.

بنابراین برای هر راننده ای لازم است از اینکه تاریخ انقضاء لنت ترمز چه زمانی است ؟ متوسط عمر مفید آن چقدر است و چه عواملی بر طول عمر آن موثر است ، اطلاع کافی کسب کند . ولی به طور کلی تاریخ انقضاء لنت ترمز به عوامل بسیاری بستگی دارد که در این مقاله قصد داریم به طور کامل و مفصل به آن بپردازیم. این سیستم چیزی نیست مگر ترمزهای شما که شاید به نظر خیلی از افراد قسمت پیش‌ پا افتاده‌ای از خودرو باشد. لنت‌های زینتری بیشتر در ماشین‌های آفرود و مسابقه‌ای استفاده می‌شود. سرعت خوردگی در این لنت‌ها بسیار بالا است و عمر کوتاهی دارند.

علت آن هم این است که لنت به طور کامل روی دیسک ترمز قرار نمی گیرد بلکه به حالت زاویه­دار روی دیسک ترمز قرار خواهد گرفت. علت لبه ­دار شدن دیسک، کیفیت بد و استاندارد نبودن لنت های ترمز قبلی و یا تمام شدن طول عمر دیسک چرخ می­باشد. سوت کشیدن لنت ترمز خودرو حین رانندگی یا موارد دیگر که علت مشابه دارند مثل صدای لنت ترمز بعد از تعویض، علت صدای لنت نو، صدای لنت عقب به منزله زنگ هشداری‌ ست که باید راننده را نسبت به وضعیت ترمزها نگران کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.