نحوه عملکرد کولرگازی ال جی

جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل ایران را از ما بخواهید.

نحوه عملکرد کولرگازی ال جی

۴۱۷ بازديد

کولرگازی ال جی یکی از سیستم‌های تهویه مطبوع ساختمان است که به دلیل عملکردها و قابلیت‌های بسیار زیادی که امروزه مورد استفاده گسترده‌ای قرار گرفته است. معمولاً گرما و درجه حرارت بالاتر محیط، راحتی سرنشینان ساختمان را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین، افزایش دما باعث ناراحتی ساکنان خانه می‌شود. بنابراین لازم است از یک سیستم تهویه مطبوع با کیفیت استفاده شود که بتواند دمای محیط را تا دمای راحتی انسان کاهش دهد. ال جی انواع مختلفی از کولرهای گازی را تولید کرده است که هر کدام از آنها بر اساس جدیدترین فناوری در جهان ساخته شده است و به لطف قابلیت‌های خاص خود قادر است دمای محیط را به حد قابل قبولی حفظ کند. به طور کلی، محصولات تهویه مطبوع ال جی مصرف بسیار کمی دارند و برعکس، بهترین عملکرد را دارند. اما چگونه کولرگازی ال جی کمک می‌کند تا محیط را خنک کند؟ ویژگی‌های این تهویه مطبوع چیست؟


بخش های مختلف کولرگازی ال جی

به طور کلی، در این دسته از تجهیزات تهویه بخش‌های مختلفی وجود دارد که از این میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • اوپراتور
  • کمپرسور
  • کندانسور
  • شیر فشارشکن
کولرگازی ال جی همانطور که گفته شد برای گرم کردن و خنک کردن محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. در چرخه تبرید یک سیستم تهویه مطبوع ال جی، گرما از محیط توسط مبرد داخل تبخیر کننده جذب می‌شود. در همین حال، مایع به گاز تبدیل می‌شود و وارد کمپرسور می‌شود. کمپرسور فشار و دمای مبرد گازی را افزایش داده و آن را به کندانسور هدایت می‌کند. در کندانسور دمای مبرد گازی کاهش می‌یابد و دوباره مایع می‌شود. فشار مبرد با عبور از دریچه ایمنی کاهش می‌یابد و وارد تبخیر می‌شود. در چنین شرایطی مبرد با کمترین دما به گاز تبدیل می‌شود و چرخه دوباره ادامه می‌یابد.

ویژگی‌های کولرگازی ال جی

تنوع بالا

به طور کلی تهویه هوای ال جی در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی موجود است هر نوع کولر گازی ال جی دارای قدرت و قدرت باد متفاوت است. هر یک از این کولرها بسته به ظرفیت خود در محیط‌هایی با اندازه‌های مختلف استفاده می‌شوند.

بازده ای بسیار مناسب

یکی از مهمترین ویژگی‌های کولر گازی ال جی، راندمان بسیار بالای آب آن است. این نوع تجهیزات تهویه مطبوع برای خنک کردن فضای بیشتر در ازای انرژی کمتری طراحی شده است. به طور کلی، هر نوع تهویه مطبوع تولید شده توسط ال جی تا 60٪ انرژی و برق را ذخیره می‌کند.

فیلترهایی با ظرفیت تصفیه بسیار بالا

همانطور که می دانید کولرهای گازی از هوای اتاق برای تهویه استفاده می‌کنند. هوای داخلی می‌تواند باکتری‌ها، ویروس‌ها و گرد و غبارهای مختلفی را به همراه داشته باشد. فیلترهای نصب شده در سیستم تهویه مطبوع LG کلیه الاینده‌های موجود در محیط، به خصوص باکتری‌ها و ویروس‌ها را جذب می‌کنند و هوای تصفیه شده با انرژی بیشتری وارد محیط می‌شود.

ترموستات با کیفیت عالی

از دیگر ویژگی‌های تهویه مطبوع ال جی یک ترموستات دقیق است. به طور کلی، یک سیستم تهویه مطبوع برای اندازه گیری دمای محیط با این ترموستات طراحی شده است و اگر درجه حرارت بیش از حد زیاد تنظیم شود، سیستم تهویه هوا روشن می‌شود و اگر دما به حد ایده ال برسد، سیستم تهویه هوا خاموش می‌شود.

تنظیم خودکار دمای محیط مورد نظر

به طور کلی، سیستم‌های تهویه مطبوع ال جی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دمای ثابت اتاق را در سطح معینی حفظ کنند، که عمدتاً توسط ساکنان تعیین می‌شود. این باعث می‌شود کمپرسور کمتر کار کند و طولانی‌تر شود. بنابراین، برق کمتری به کولر گازی تأمین می‌شود که هزینه‌های مرتبط را کاهش می‌دهد.

سطح صدای تولیدی بسیار پایین

یکی از مهمترین ویژگی‌های تهویه مطبوع ال جی میزان سر و صدای بسیار پایین آنها است. عمدتاً از فناوری اینورتر در این دسته از تجهیزات تهویه مطبوع استفاده می‌شود. استفاده از این فناوری علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی قابل توجه، باعث کاهش قابل توجه سر و صدای ایجاد شده توسط سیستم تهویه هوا نیز می‌شود. به طوری که ساکنان به سختی صدا را نمی‌شنوند.
 
منبع:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.