رژیم کتوژنیک هدفمند ؛ یک برنامه لاغری عالی برای همه افراد

جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل ایران را از ما بخواهید.

رژیم کتوژنیک هدفمند ؛ یک برنامه لاغری عالی برای همه افراد

۴۹۸ بازديد

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر مصرف کربوهیدرات ها با بروز و شدت آکنه پوستی در ارتباط بوده اند، بنابراین قطع مصرف آن ها می تواند در کاهش این عارضه پوستی بسیار مؤثر باشد.

دریافت رژیم کتوژنیک انلاین

رژیم کتوژنیک بنابراین میتوانید غذاهای مانده را در فریزر بگذارید و روزهای دیگر گرم کنید. با توجه به سایر غذاهای کم کربوهیدرات که در رژیم غذایی خود دارید، می توانید برش بسیار کوچکی از هلو را هم در برنامه غذایی کتوژنیک خود بگنجانید. رژیم کتوژنیک که موجب کاهش انسولین می شود به کاهش آکنه کمک کند. رژیم کتوژنیک می تواند به شما، در از دست دادن چربی اضافی، که با دیابت نوع 2، پارا دیابت و سندرم متابولیک مرتبط است، کمک کند.

 

دکتر رژیم کتوژنیک

توجه داشته باشید که این نوع رژیم بسیار خاصه. بیش از بیست مطالعه نشان داده است که رژیم کتوژنیک ممکن است به کم کردن وزن و تقویت سلامتی بدنتان کمک کند. یکی از تحقیقات نشان میدهد که افراد با رعایت برنامههای رژیم کتوژنیک تقریبا ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری و با مصرف کمتر چربی میگیرند.
رژیم کتوژنیک در ۳ تا ۶ ماه نخست باعث کاهش وزن قابل ملاحظهای میشود، که ممکن است به این علت باشد که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نیاز دارد نسبت به کالری که برای تبدیل کربوهیدارت به انرژی نیاز است. رژیم کتوژنیک آنلاین این کتابچه در موبایل، تبلت و کامپیوتر شخصی قابل مطالعه هست. بیماری پارکینسون:یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. این یافتهها نشان میدهد که میکروبیوم واکنش متفاوتی نشان میدهد زیرا سطح چربی در رژیم غذایی حیوانات به سطحی افزایش مییابد که باعث تولید اجسام کتون در غیاب کربوهیدرات میشود.  

متخصص رژیم کتوژنیک

  رژیم غذایی کتوژنیک دوره ای (CKD): این سبک از رژیم کتوژنیک، دوره هایی با کربوهیدرات بیشتر دارد؛ مثلا: 5 روز از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید و در 2 روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش می دهید. رژیم آنلاین کتوژنیک این که آیا شما رژیم سخت کتو را انتخاب می کنید یا رژیم اصلاح شده آن، من به شما بشدت توصیه می کنم که به منظور دو برابر کردن فواید چربی سوزی رژیم غذایی کتو، شروع آن را نیز با تلاش برای روزه داری متناوب (IMF) انجام دهید. به عبارت ساده، روزه داری متناوب زمان زیادی را بدون صرف غذا سپری میکند، اما معمولا کمتر از یک روز است، مانند رفتن بدون صبحانه.
علت اصلی به جود آمدن رژیم کتو برای درمان صرع بود، در گذشته به دلیل نبود داروهای ضد تشنج از رژیم های کتو برای درمان صرع استفاده میشد، اما امروزه با وجود داروهای ضد تشنج در صرع میتوان بسیاری از بیماران را درمان کرد. سرطان: این نوع رژیم احتمالا برای درمان انواع سرطان و کم کردن سرعت رشد تومورها مؤثر میباشد. در غیر این صورت شاید مجبور شوید، هزینه ایی بیشتر برای درمان عوارض آن صرف نمایید. از عوارض این رژیم میتوان به یبوست، کاهش قند خون یا سوء هاضمه اشاره نمود.

بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک

اگر به دیابت ، به خصوص نوع ۱ مبتلا هستید، مقدار زیاد کتون در خون می تواند شما را بیمار کند.

رژیم کتوژنیک دکتر

با دریافت زیاد پروتئین، بدن کمتر وارد وضعیت کتوزیس میشود، زیرا بدن میتواند پروتئینهای اضافی را به آمینواسید تجزیه و در ادامه، آنها را به انواع قند تبدیل نماید. نسخه های متعددی از رژیم کتوژنیک وجود دارد که می توان گفت پایه و اساس آنها بر دریافت پروتئین متوسط، چربی بالا و کمترین میزان کربوهیدرات است. مسئولیت کمی نیست.
پس حسابی باید با چربی های سالم تقویت بشید. در شمارههای پیشین برنامه دانش و فناوری تغذیه سالم و اهداف آن برای دست یافتن به سلامت و تناسب جسمانی را بررسی کردیم اما با وجود تاکید بر رعایت تغذیه سالم، افراد زیادی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام راهها و شیوهها گوناگونی را جستجو میکنند. با این وزن و قد قرار است BMI افراد محاسبه شود و سیستم (بدون بررسی متخصص) تشخیص دهد که فرد میخواهد وزن کم کند یا وزن خود را بالا ببرد.  
رژیم کتوژنیک
  جهت برطرف نمودن این مشکل، مصرف مکملهای مواد معدنی (با نظر پزشک) می تواند به بدن فرد کمک کند. دکتر متخصص رژیم کتوژنیک در این رژیم، مغز برای تامین انرژی مورد نیاز به کربوهیدرات نیازی ندارد بلکه این سوخت و انرژی را از کتون ها تهیه می کند. این اتفاق به دلیل کاهش قند بدن است تا اینکه بدن به سراغ استفاده از چربی ها برود .این انتقال از مصرف قند به مصرف چربی به تنهایی کافی است تا بدن فرد برای چند روز احساس خستگی کند.

آیا رژیم کتوژنیک باعث اسهال میشود

رژیم کتوژنیک برای چه سنی مناسب است

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد

رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست

بی خوابی در رژیم کتوژنیک ؛ اختلالات خواب در کتو

غذاهای کتویی ایرانی ؛ دستور پخت غذاهای کتوژنیکی

لبنیات در رژیم کتوژنیک

کتوراش چیست

رژیم کتوژنیک pdf

نمونه رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک در سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS

عوارض رژیم کتوژنیک 

علائم ورود به کتوز

میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک چقدر است؟

چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم؟ یک راهنمای ساده برای مبتدیان

رژیم کتوژنیک گیاهی

چرا در رژیم کتو وزن کم نمیکنم

مصرف استویا در رژیم کتوژنیک

ورزش در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک در کبد چرب 

رژیم کتوژنیک در دیابت

رژیم کتوژنیک توسط متخصص تغذیه

رژیم اتکینز

میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی

شوک در رژیم کتوژنیک

 

طراحی رژیم کتوژنیک به گونه ای است که مواد غذایی دریافتی توسط فرد باید دربرگیرنده ۷۰ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات باشند. همانطور که گفته شد این رژیم می تواند در کنترل بیماری هایی مانند صرع، دیابت، ناراحتی قلبی، پارکینسون، آلزایمر و حتی سرطان مفید واقع شود. چرا که در طی تحقیقات متخصصین متوجه شدند که گرسنگی باعث کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع می شود. از این رو گفته می شود رژیم کتوژنیک برای افراد مبتلا به صرع مفید است.
آیا شما تجربه گرفتن رژیم کتوژنیک را داشتهاید؟ این گونه غذاها حجم زیادی کالری را به طور ناگهانی به بدن فرد وارد میکنند. واقعیت این است که برای شروع هر نوع رژیمی باید به متخصص آن مراجعه کرد تا با توجه به شرایط فیزیکی و سبک زندگی فرد رژیم مناسب به او پیشنهاد شود. یکی از مهمترین کارها برای شروع رژیم کتوژنیک این است که مقدار درشت مغذی های لازم برای بدن خود را محاسبه کنید و بعد از آن رژیم را شروع کنید.
یکی دیگر از عوارض رژیم کتوژنیک ریزش مو است پیشنهاد می کنیم مقاله ی ریزش مو در رژیم کتوژنیک را بخوانید. در این مطلب همه چیز در مورد این رژیم مشهور و عوارض رژیم کتوژنیک بررسی خواهد شد. برای کسانی که تحت شرایط خاص میخواهند به سرعت وزن زیادی کم کنند، تحت نظر متخصص، رژیم کتوژنیک مفید است. بتاکاروتن نوعی رنگدانه گیاهی است که نقش اساسی در عملکرد سیستم ایمنی و سلامت چشم ایفا مینماید. طالبی یکی از منابع خوب بتاکاروتن محسوب میگردد. آووکادو: از نظر بیولوژیکی آووکادو در واقع یک میوه محسوب میشود.
علیرغم اینکه این رژیم برای افرادی که از نظر جسمی در سلامت هستند مشکلی ایجاد نمیکند اما این امکان نیز وجود دارد که در مواردی عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. علائم این پرهیز غذایی در آغاز رژیم لاغری کتو تا حدود یک هفته ادامه خواهد داشت. اگر قصد کاهش وزن را دارید باید بپذیرید که نمی توان با تبلیغات فضای مجازی و استفاده از تجربه افراد موفق اقدام به اجرای برنامه رژیم لاغری keto نمود. رژیم اتکینز را پزشکی به نام دکتر رابرت اتکینز ابداع کرد.
در مورد رژیم کتوژنیک و چگونگی عملکرد آن به اختصار میتوان گفت که هدف در این رژیم غذایی، سازگار نمودن و آموزش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن برای استفاده بیشتر از چربیهاست. علاوه بر این، میوهها که منبع طبیعی تأمین آب بدن هستند، در رژیم کتوژنیک محدودیت دارند. در نمونه رژیم کتوژنیک و دستور های آن، کتون زیادی تولید میشه. اگه ورزش های هوازی با شدت ضعیف اما طولانی ادامه داشته باشن، سبب تسریع روند چربی سوزی بدن در وضعیت کتوز میشه و کاهش وزن مطلوبی رو به دنبال داره. کاهش مصرف کربوهیدرات سبب میشود که چربی مضر جایگزین آن شود.
شاید در مورد فواید رژیم کتوژنیک صحبت های زیادی به گوش برسد، اما باید نسبت به این مسئله هوشیار باشید که ممکن است با رعایت رژیم های مهم چربی سوزی و تناسب اندام کتوژنیک ketogenic با کاهش وزن مواجه شوید، اما با تبعیت غیر اصولی از آن در مدت زمانی کوتاه ممکن است بافت های ماهیچه ایی از بین بروند. همچنین با متوقف کردن آنها ممکن است به وزن سابق خود باز گردید و حتی دوباره دچار اضافه وزن شوید. البته در رژیم با کربوهیدرات کم، اثرات دیگری نظیر ایجاد سنگ کلیه یا افزایش سطح اسید بدن شود نیز ممکن است ایجاد گردد.
اول از همه، افزایش پروتئین مصرفی، غذا را گران میکند. رژیم کتوژنیک، بعضی از مواد غذایی حیاتی مثل میوهها و غلات را محدود میکند. میتوان با نظر پزشک به صورت روزانه ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیگرم سدیم، ۱۰۰۰ میلیگرم پتاسیوم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم مصرف نموده و این عارضه را نیز به حداقل رساند. در این صورت نه تنها به کاهش وزن و فیتنس دست نیافته اید بلکه با شکمی برآمده مواجه خواهید شد.از دیگر عوارض رژیم کتوژنیک غیر علمی می توان به بی حوصلگی، پرخاشگری، بوی بد دهان، یبوست، ریزش مو، چین و چروک پوست و در نتیجه پیری زودرس اشاره کرد.
در رابطه با فواید و عوارض رژیم لاغری کتوژنیک نظریه های بسیار زیادی وجود دارد. رژیم کتوژنیک از جمله روش های لاغری سریع است، اما در صورتی که بدون مشورت با متخصص و پزشک شروع به اجرای برنامه رژیم غذایی کتوژنیک نمایید، زمینه را برای آسیب رساندن به بدن خود به راحتی مهیا خواهید کرد. این رژیم باعث کاهش وزن شده در مقابل سرطان، بدن را مقاوم میکند. این میوه مقادیر فراوانی ویتامینC، منگنز، ویتامین K و مس هم تأمین میکند. این کار منیزیم را بیشتر میکند و این مشکل حل میشود.
سندروم تخمدان پلی کیستیک: از آن جا که رژیم کتوژنیک سطح انسولین را کاهش میدهد، بنابراین، میتواند نقش مهمی در بهبود سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. دریافت زیاد کربوهیدرات و نرسیدن به وضعیت کتوزیس: رژیم کتوژنیک بر مبنای مفهومی به نام کتوزیسمیباشد. بنابراین، باید پس از طی یک دوره حدودا دو یا سه ماهه دوباره مانند قبل کربوهیدرات دریافت گردد.
در این بخش لیستی از غذاهایی که در این رژیم منع مصرف دارند و یا استفاده از آنها باید تا حد زیادی محدود شود اشاره شده است. همچنین بررسی کنید که رژیم کتوژنیک برای شما مناسب هست یا نه. همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که اضافه وزن در کوتاه مدت به سراغ شما نیامده است که در کوتاه مدت از بین برود. ورزش موجب سوزاندن کالری بیشتر شده و جلوی از بین رفتن توده عضلانی ناشی از رژیم را میگیرد.  دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی آردایت رژیم لاغری سریع رژیم کتوژنیک سایت زیر: https://rdiet.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.